2012. április 23., hétfő

2012-04-13 Megint tanú


Mára beszéltük meg a rendőrségen, hogy bemegyek tanúskodni néhány diákom decemberi ökörködése miatt. A pech az, hogy pár apró részletet leszámítva, el is felejtettem az esetet. Nagy ajándéka a Jóistennek, hogy pillanatok alatt tudom törölni a memóriámat, így nem kínoznak soha a múltbéli dolgok. Ma Katának nem kellett bemennie dolgozni, ezért is egyeztettünk mára időpontot, hiszen a rendőrségre Gábrist nem akartam magammal vinni, így Kata tudott rá otthon vigyázni. Felhívtam három kollégámat, de ők sem tudtak többet, mint én. Arra szerencsére emlékeztem, hogy anno felírtam mindent a nevelőtanári naplómba, de az iskolai dokumentum, tehát nem hozhattam el. Bementem a kollégiumba, hogy átolvassam legalább mielőtt tanúskodnék. A napló meg is volt… kulccsal bezárva az utódom fiókjába. Természetesen az új kolléga épp nem volt ügyeletben, a kulcsot pedig elvitte magával. Felhívtam telefonon. Mondtam neki, hogy igen, arról az esetről lenne szó, amiről már beszéltünk. Némi hallgatás után közölte, hogy természetesen el is olvasta a naplóban az esetleírást a beszélgetésünk után…, de már nem emlékszik rá. Ekkor jöttem rá, hogy ez a decemberi kihágás valószínűleg egy másik dimenzióban történt, vagy benne voltak az UFO-k is és valami Man in Black-ből lopott készülékkel kisikálták mindenkinek az agyát.
      Nem volt más hátra, mint előre, tehát átkullogtam a rendőrségre, ahol elég érdekes alakokkal kellett együtt várnom. Az előttem álló úriember, mikor az adatait kellett bediktálnia, bizonytalan volt, hogy 97-ben vagy 70-ben született-e. Amíg a soromra vártam, a mentőt is ki kellett hívni, mert valaki rosszul lett. Az én gyomrom is felfordult, ami egy régebbi betegségem miatt sajnos elég gyakran megesik velem, ezért külön be kellett kéredzkednem egy mosdóba, mert a váróban ilyen természetesen hírből sem létezett. A rendőrnő, aki kihallgatott, azonban mindenért kárpótolt. Nálam legalább 8-10 évvel fiatalabb, igen kellemes megjelenésű hölgy volt, megfelelően mély dekoltázzsal, és én is csak hűséget fogadtam, vakságot nem.
      Mivel igazat kellett mondanom, és nem is volt okom rá, hogy ne ezt tegyem, bevallottam, hogy csak pár részletre emlékszem az esetből, elmondtam azt, amit tudok, aztán siettem haza, hogy otthon legyek, mire jön a biztosítótól a szakértő, megállapítani, hogy mekkora kár ért bennünket. Nem jött, pedig délutánra beszéltük meg vele. Közben a falak úgyahogy megszáradtak, sőt, a szőnyegek is. A szoba már nem tűnt annyira katasztrófa sújtotta övezetnek. Katával kicsit kitakarítottunk, és leraktuk a szőnyegeket a helyükre. Motoszkált bennem a kisördög, hogy nem kellene rendet rakni a szobában, amíg a biztosító nem látta, de tisztában voltam vele, hogy úgyis szakembert küldenek, akit nem a látszat érdekel, hanem a valós kár, azt pedig fogja látni a falakon és a plafonon. A tönkrement tárgyakra pedig úgysem volt biztosításunk. Azt valójában fel sem tudtuk mérni, hogy a könyvespolcunkon hány könyv ázott el, és hány menthető ezek közül, pedig voltak köztük dedikált példányok is. Miután rendet raktunk, egészen visszatért a komfort érzetünk, és nyugtáztuk, hogy ezt is túléltük. A falakat és a plafont majd nyáron lemeszeljük kicsit, ha már mindenki túl lesz a hajtáson, addig pedig… élünk, mint eddig. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése