2012. április 25., szerda

2012-04-24 Ünnep kellemetlenségekkel



      Jól indult a nap. Kata vitte a gyerekeket iskolába és óvodába. Vitte magával a remekül sikerült almatortát is. Reggel gyorsan nyomtatott pár meghívót, amit Gergő kiosztott a barátainak, jobban mondva, a barátnőinek. Ezután nem jött haza, hanem elment készülni a közelgő vizsgáira. Mi nyugalomban eljátszogattunk Gergővel. Ma nem is főztem, mert még volt elég maradék a hűtőben. Ekkor csörrent meg a telefon. Az iskolából hívott az ápolónő, hogy Vera elesett, és el kellett látni. eléggé megijedtem, mert amikor legutóbb ilyen hívást kaptunk, akkor Vera még bölcsődés volt, és úgy kaptuk vissza, hogy több öltéssel össze volt varrva az álla.
      Gábrist lefektettem aludni, pont elnyomta az álom, amikor felhívott Kata, hogy ugye nem felejtettem el, hogy Gábrist 11 és 13 óra közt oltásra kell vinni. Elfelejtettem, de már nem akartam Gábrist felébreszteni. 12-kor ébredt magától. Úgy gondoltam, ha sietek, fél óra alatt a dokihoz érünk. Gábris gyorsan lenyelt egy egész banánt, egy Túró Rudit és egy mandarint, aztán rohantunk az oltásra. Kicsivel fél egy után értem oda. Mi voltunk az utolsók, és látszott a doktornőn és az asszisztenseken is, hogy lenne más dolguk is, mint velünk foglalkozni. Ráadásul a rohanástól én úgy izzadtam, mint egy ló. Meg is kérdezték, hogy „ilyen meleg van odakint?”. Kicsit furcsállották, hogy Kata nem jött velünk, mert azt ugye mindenki tudja, hogy egy apuka a gyerekoltás terén csakis inkompetens személy lehet. Meg is kérdezték háromszor, hogy biztos, hogy Kata nem mondta, hogy írassak lázkúpot, vagy valamit? Gábris nagyon ellenállt a doktor néninek.  Sehogy sem akart oltást kapni. Alig bírtam lefogni két kézzel, és így is kirántotta magát akkor is, mikor a tű a vállában volt, és akkor is, amikor a fenekében. Persze így jóval fájdalmasabb volt a dolog, és számíthattunk rá, hogy be is fog kékülni a szúrások helye. Vera annak idején észre sem vette, mikor beadták neki az injekciót. Az is igaz, hogy Gábrisnak már volt tapasztalata ilyen téren. Neki korábban kettős sérvműtétje volt, tehát már lehetettek emlékei a fehér köpenyes nénikről. Nagyon sírt a szúrások után, de a doktor néni adott  neki  egy képet, ami annyira érdekelte, hogy sírni is elfelejtett. Gyorsan felöltöztettem. Az egyik itteni alkalmazott hölgy már a rendelő kapujában állt, és noszogatott, hogy értsem meg, neki megy a busza. Bólintottam. Beszélni nem beszéltem vele, hiszen ha annyira siet, biztosan nincs ideje beszélni. Ránéztem az órára, amikor már az utcán voltam a gyerkőccel. Még nem volt egy óra. Amikor én zártam a kollégiumot anno, sokszor még negyed órával zárás után is ott voltam, vagy tovább, hogy az utolsó diákok is össze tudják pakolni a holmijukat, de az is igaz, hogy nem lehet mindenki olyan lökött, mint én.
      Most már kényelmesen sétálgattunk hazafelé. Majdnem két óra volt, mire hazaértünk, és Gábris elálmosodott. Újra lefektettem. Négy óra után ébredt fel, és még tisztába kellett tenni, meg adni neki pár falatot, így elég késő volt, amikor Katával és Gábrissal beértünk az óvodába Gergőért. Ő volt az egyik utolsó a csoportjából, akiért érte jöttek a szülei, de ez nem rontotta el a kedvét, vidáman mesélte, hogy milyen volt a köszöntés az óvodában, és hogy mindenkinek ízlett a torta.
      Vera iskola után még rajzszakkörre ment, de már az is véget ért, mire érte mentünk. Mutatta a könyökét, amire steril vatta volt ragasztva egy amerikai bölénynek is elegendő adag ragasztószalaggal. Kérdeztem tőle, hogy ugye annyira fáj, hogy játszóházba már nem is tud velünk jönni. Biztosított róla, hogy azért a játszóházat ki fogja bírni. Szerencsénkre az egyik debreceni játszóház éppen kedden tart nyitva kedvezményes áron, ezért úgy döntöttünk, hogy ott ünnepeljük Gergő születésnapját. Reménykedtünk benne, hogy Gábrisnak nem kell külön percdíjat fizetnünk. Kellett. Út közben találtam egy cserebogarat. Nagyon tetszett a gyerekeknek, behozták az autóba is. Menet közben elégedetten lekakálta Gergő kezét, majd elrepült. Nevettünk rajta. Gergőben olyannyira megmaradt az eset, hogy este, amikor egri mama felhívta, az egész napi eseményekből éppen ezt mesélte el legrészletesebben, pedig a játszóházat is nagyon élvezte. Vera és Gergő önfeledten ugrándozott és csúszkált a játszóházban, Gábris viszont megijedt a hatalmas játékoktól. Nem akart semmit megnézni, csak bújt hozzánk. Kata megfogta a homlokát. Lázas volt. Erre igazából lehetett is számítani, hiszen az oltás után gyakran belázasodnak a picik. Kivittem az előtérbe, ahol megnyugodott. Adtam neki enni és inni. Annyira azért nem volt lázas, hogy az étvágya is elmenjen. Vera és Gergő olyan jól érezte magát, hogy végül mi voltunk az utolsók, akik elmentek a játszóházból. Gergő össze is barátkozott a két hölggyel, akik a szétdobált játékokat rakták a helyükre zárás előtt. Egyikük azt is megengedte, hogy Gergő begépelje a nevét a játszóház számítógépébe, sőt, kaptunk tőlük három lufit is. Az egyik hölgy azt is észrevette, hogy Gergőnek milyen hatalmas szempillái vannak, sőt, azt is, hogy az apjától örökölte, így ismét elsüthettem az egyik legrégebbi poénomat arról, hogy majd abból fogunk meggazdagodni, hogy szempillaspirál reklámokban szerepeltetjük a gyerekeinket. Mindháromnak ilyen hosszú szempillája van egyébként, és hozzá almási-kék szemük, ahogy anyósom nevezi.
      Hazafelé előkerült az autóban elrepült cserebogár. Gergő kabátjában volt. Érezte, hogy mászik a karján a kabáton belül. Nevette, hogy majd biztosan rákakál a vállára. Szerencsére ez nem következett be, sőt, az sem, amitől én tartottam, hogy Gergő véletlenül kilapítja a bogarat. Kibányásztam a kabátjából, és együtt engedtük el. Közben megbeszéltük, hogy mitől bogár egy bogár, és hogy minden bogár rovar, azaz rovátkolt barom, de nem minden rovar bogár, azaz egyben leadtam nekik egy anyagot biológiából, és matematikai logikából, ráadásul óradíjat sem számítottam fel. Igazából az így, apránként leadott tananyag jobban megragad bennük, mint amit a tanórákon hallanak. Büszke is voltam rá, hogy Vera annak idején azt írta az apák-napi szívecskémre, hogy azért szeret, mert sok mindent tanítok neki. Gergő azt írta, hogy azért, mert engedem, hogy használja a számítógépet. Erre már nem voltam annyira büszke, de kedves volt tőle.
      Ahogy hazaértünk, rendeltünk két pizzát. Gergő választhatott, hogy milyeneket. Egy tengeri herkentyűset és egy kukoricásat kért. Eleredt az eső, ezért a futár zuhogó esőben hozta ki. Annyira nagyon nem lehettünk szimpatikusak neki, de ez egy ilyen munka sajnos. Megvacsoráztunk, és gyorsan lefektettük a gyerekeket, így is túl sokáig maradtak fenn. Az esti imánál Gábris Kata ölébe kéredzkedett, és ha Gergő vagy Vera is oda akart bújni, akkor ellökte őket. Kata nevette, hogy féltékenykedik, de szerintem csak lökdösőset játszott. Átvettem én is az ölembe, és kipróbáltuk, hogy ott is így viselkedik-e. Amikor a testvérei hozzám bújtak, ismét ellökte őket. Estére még jobban felment a láza, de kapott egy lázkúpot, és lefektettük őt is aludni.
      Végre élvezhettem, hogy minden rendben, működik mindkét gépünk, és Kata is tud dolgozni, meg én is internetezhetek, méghozzá egyszerre. A világ ismét szépnek tűnt, az sem zavart, hogy a törülközőtartó megint leszakadt. Legalább a számítástechnikai berendezéseinkről elmondhattam, hogy rendben vannak. Kata is örült ennek. Nekiállt szkennelni a frissen megjavított multifunkcionális nyomtatónkkal. Be is szkennelt három oldalnyi anyagot, aztán meglepetten nézett rám: - Kihúztad?
      Nem, nem húztam ki, de a nyomtató nem kapott áramot, pedig megpróbáltam máshová is bedugni. A tökéletesen működő eszközparkunk illúziója tehát kb. fél napig tartott, merthogy az új gépet még délelőtt szereltem. Beletettem minden alkatrészt, amit az előző gépből ki tudtam menteni.
      Aki ismer, az tudja, hogy ha valami számítógépes kütyüt nem bírok rendbe hozni, az nagyon felbosszant. Most pedig különösen rosszul esett. Szitkozódtam egy sort, ami pedig nem szokásom, még Katára is ráförmedtem, aztán jól lefeküdtem aludni, hogy bosszút álljak a világon. A világ ezt felettébb zokon vette tőlem.

2012-04-25 Don Juan
       A fiam enyhén népszerű a lányok közt az oviban. A születésnapi zsúrjára csupa lányt hívott meg. Ma reggel rögtön körültáncolták a szebbik nem képviselői, és kérdezgették, hogy mivel szeret játszani. Gergő sorolt egy pár játékot. A lányok azonban tovább kérdezgették: - Nem úgy, hanem mivel szeretsz játszani az oviban, mert azt megvesszük neked.
      Gergő magabiztosan válaszolt: - Azt, amivel az oviban szeretek játszani, azt nem tudjátok nekem megvenni, mert én Gombos Emmával szeretek játszani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése