2013. január 28., hétfő

2012-12-24 Szenteste



      Délután édesanyáméknál találkozott a család apraja-nagyja. Eljöttek a nővéremék, és dédi mama is. Nem szűkölködtünk idén sem ajándékokban, és királyi ételekben. Volt halászlé, töltött káposzta, aszaltszilvás-barackos töltött hús, valamint rántott hal krumplisalátával. Úgy döntöttem, hogy nem most kezdem a fogyókúrámat.
      Dédnagymama hamar elfáradt, ezért őt hazavittük autóval. A gyerekek addig mamáéknál maradtak. Mi közben Katával gyorsan feldíszítettük a fát. Ezt mindig akkor szoktuk, amikor a gyerekek nincsenek otthon, hogy meglepetés legyen nekik. Terészetesen az izzókészletünk, amit direkt leellenőriztünk előre, megadta magát. Felhívtam édesapámat, és kértem tőle egy másikat. Már csak azt kellett valahogy megoldani, hogy úgy kerüljön fel a fára, hogy a gyerekek ne vegyék észre.
      Mikor – immár a gyerekekkel - hazajöttünk mamáéktól, Kata előre szaladt. Mi addig a gyerkőcökel megnéztünk egy kiskutyát, amit a szomszéd srác a ház előtt sétáltatott. Ez bőven eltartott annyi ideig, amíg Kata feltette az izzókat. Mikor beléptünk a lakásba, le volt oltva a villany, és a nagyszoba bezárt üvegajtaján keresztül fény szűrődött ki. Gergő hozta a kis csengettyűt, csengetett vele, elmondtunk egy imát, énekeltünk, aztán beléptünk a szobába, és ott állt a feldíszített, kivilágított karácsonyfa. Ez alá a fa alá inkább hasznos ajándékokat hozott a Jézuska, mert játékot kaptunk rengeteget mamáéknál. Vera persze már járatta az agytekerényeit. Kérdezte, hogy hozta a Jézuska a karácsonyfát. (Hiszen tudja ő nagyon jól, hogy a házunktól nem messze árulják a fákat az árusok.) Azt válaszoltam neki, hogy úgye, amikor eszünk, mindig megköszönjük az ételt a Jóistennek, pedig lehet, hogy nagypapa hozta, vagy a boltból vettük, vagy mi sütöttük meg otthon. De hiába mondaná egy gazda, hogy legyen paprika... attól még nem lesz. Hiába van vetőmagod, az nem nő meg magától. Kell valaki, aki növeszti. A földet művelő emberek mind nagyon jól tudják, hogy a legnagyobb odaadásuk és szakértelmük is kevés a jó terméshez. Így van ez a karácsonyfákkal is.
      A nap végén még várt ránk egy gyertyafényes vacsora. Kata szarvast sütött, hozzá köretnek kis fánkocskákat mártással.
      Az éjféli misére csak Kata ment át, én otthon maradtam a gyerekekkel. Szokás szerint megpróbáltam megnézni a TV-ben, de – mint általában – most is elaludtam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése