2012. december 29., szombat

29-09


2012-11-29 Hospitálás

Éjszaka felkelltem kétszer is megnézni az órát, nehogy elkéssek, de nem ébredtem fel az ébresztőre 3:20-kor csak 4:00-kor. Az utolsó busz 3:55-kor ment az állomásra. Kata ügyesen hívott egy taxit. 1500Ft-omba és a taxis élettörténetének végighallgatásába került, hogy elértem a vonatot.
      Közben a gyomrom is vacakolt, így rohanásba és két póló átizzadásába és cseréjébe került, amíg elértem a hospitálás helyszínére. A hospitálás sima 45 perces óra volt, a diákok nem zavartatták magukat miattam. Erre ment el az egész napom. De Komenczi tanár úr jegyzetét legalább meg tudtam venni a jegyzetboltból.


2012-11-30 Bárczium

      Veronika rajza került az ELTE egyik lapjának, a Bárcziumnak a borítójára. Kerekeesszékes gyerekek karácsonyát rajzolta le. Nagyon büszkék vagyunk rá.



2012-12-01 Advent

A templomban elkészítettük az adventi koszorúkat. A gyerekek saját kezűleg csináltak méhviasz gyertyákat rá. Egy-kettő kajla lett, de így is nagyon tetszettek nekünk.

Délelőtt papa vigyázott Gábrisra, és nem adta oda neki azt, amire mutogatott, így kénytelen volt kimondani, hogy narancs.

2012-12-02 Első gyertya

Gábris elfújta a gyertát az adventi koszorún.

2012-12-04 Korai Mikulás

      Reggel Vera meglepett minket. Ajándékokat tett az ablakba, méghozzá olyan cselesen, hogy magának is tett, és először azt hozta elő mutogatva, hogy itt járt a Mikulás. Komolyan elgondolkoztam rajta, hogy mikor tettünk mi oda neki ajándékot. Aztán sorra került elő a többi ajándék is. Én például egy rózsafüzért kaptam tőle, és igazán semmit nem ront az értékén, hogy már korábban is az enyém volt.
      Este a nejem munkahelyén voltunk. Oda is jött a Mikulás. Vera hegedült neki, Gergő pedig elénekelte a kiskarácsonyt kétféle szöveggel. A volt tanáraim is ott voltak, merthogy abban az iskolában végeztem, ahol Kata tanít. Viccelődtünk, hogy tőlem örökölték a gyerekek a szereplési vágyukat. (Ők ismertek gyerekként, és nagyon visszahúzódó voltam.)
      Gábris eleinte feszengett a mikulás-ünnepségen. Mindenáron anyához akart menni, aki zongorázott. Amikor megkapta a mikulászacskóját, onnantól csak evett. A tálcáról mikor körbehordták, levett két süteményt, aztán meglátott egy szaloncukros tálat, letette a két sütit a földre, és elindult szaloncukrot szerezni.


2012-12-06 Miklós

      Reggel vizsgatanításom volt Egerben. A mikulás helyett én mentem a gyerekekhez. Kifutottam az időből lányos zavaromban, hiszen csak 9 éve vagyok tanár, de így is négyest kaptam. Margitkáékhoz vittem egy DVD-t, amit egy barátnőjük kért tőlem, aztán a szomszédjuk kivitt az állomásra. A vonaton kaptam a hírt, hogy Miklós bácsi, a feleségem nagybátyja elhunyt..., éppen a nevenapján.
      Este a nővérem és a szüleim hoztak egy kamionnyi ajándékot a gyerekeknek. Kata épp kóruspróbán volt. Az ünnepek neki mindig szolgálattal járnak, de szép ünnepeink vannak így is.

2012-12-07-09 Budapest

      Gábris a telefont a füléhez teszi, és mondja, hogy halló. Egyre több szót ismétel. A hinta palintát már nagyon tudja, de azt is mondogatja, hogy Vera, Vera, Verrera.
      Péntek délután már hazajönni sem volt időnk, a zeneiskola után egyből indultunk Budapestre, így Vera hozta a hegedűjét, legalább Béláéknál, Csabáéknál és Truskáéknál is hegedült egy kicsit. Merthogy az ELTE-re kellett mennem robotnapra, és úgy gondoltuk, hogy a robotok a gyerekeket is érdekelnék. Ha pedig Budapesten voltunk, meglátogattuk a környékbeli barátokat. Pénteken Béláéknál aludtunk, szombaton Csaba barátoméknál. Vasárnap pedig a nejem egyik kedves barátnőjénél ebédeltünk.
      A robotnap egyébként érdkes volt, a gyerekek is kipróbáltak pár gépet. Gergő ügyesen irányított egy távirányítós robotot, ami apróbb tárgyakat tudott felemelni egy robotkarral. Találkoztunk egy NAO gyerekrobottal is, és azzal a quadrokopterrel, ami az augusztusi virágkarneválon a fejünk felett röpködve készített légi felvételeket. A robotnap videóján az egész család látható:

      Gábris elfújta mindkét gyertyát az adventi koszorún, adott nekünk puszit, és Katának még keresztet is rajzolt a homlokára este lefekvés előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése