2013. február 28., csütörtök

27-31


2013-01-27 Mozi

      Az egész család náthás lett reggelre, ráadásul Katának a délelőtti gitáros misén kellett gitároznia, ezért ő korán átment a templomba próbálni, én pedig betegen indultam utána a három gyerekkel. Nem volt semmi munka indulásra kész állapotba hozni őket, de megoldottam.
      Este moziba mentünk Katával, a Hobbitot néztük meg. Szerencsére Katát is érdekelte, úgyhogy nem kellett felajánlanom, hogy cserébe megnézek vele egy romantikus filmet. A gyerekekre közben édesapám vigyázott. Hazafelé vettünk vacsorára kínait. A gyorsétterkenél találkoztunk egy kedves pap barátunkkal, aki épp civilben hamburgerezett, bizonyítva, hogy a pap is ember. Néha még a tanár is.


2013-01-29 Kányádi és Kaláka

      Kata, Vera és Gergő későn jönnek haza. A Svetitsben a Kaláka adott elő megzenésített Kányádi verseket, és Kányádi Sándor is részt vett az eseményen személyesen. Én is szívesen találtkoztam volna vele, de Gábrisnak hosszú lett volna, és valakinek vigyázni kellett rá.
      Több ismerősünk jelezte, hogy a szombati kézműves foglalkozásokról kerültek be fényképek az újságba, amiken mi is szerepelünk. Az egyiket beillesztem ide:


2013-01-30 Fogadó óra

      Katával elmentünk a gyerekekért, aztán együtt a zeneiskolába. Onnan Kata fogadó órára rohant, én maradtam a gyerkőcökkel. Vettünk nyalókát, kukit, ivólevet a fiúkkal, amíg vártuk, hogy véget érjen Vera hegedű órája, aztán vele együtt elmentünk a közeli üzletközpontba ajándékot venni a barátnőjének, majd bementünk egy elektronikai szaküzletbe, és kipróbáltunk néhány játékot az eladók legnagyobb örömére. Tegyük hozzá, elég sok fiatal jár hozzájuk ilyen célból, és ez nem rossz reklám nekik. Vacsorára fagyasztott pizzát vettünk. Általában fels szoktuk dobni egy-két dologgal. Erre csak egy kis kukoricát és ketchup-öt tettünk. Nem volt rossz.


2013-01-31 Énekverseny

      Margitka délelőtt meglátogatott bennünket. Egy megbeszélésre érkezett Debrecenbe, de ha a városba érkezik, mindig beugrik hozzánk is. Elmentünk vele és Gábrissal sétálni. Szép napos idő volt. Vettünk krumplit, húst és velőt estére.
      Gábrisnak mondtam, hogy rakjuk el a játékokat, egyet megfogtam, hogy azt hozom én elrakni, a másikat meg hozza ő. Nem mozdult. Szóltam ismét, majd kicsit odataszítottam felé a kismozdonyt a lábammal, erre felcsillant a szeme. Megtetszett neki, hogy a kismozdonyt lehet rugdosni. Egy-egy kezdőrugással egész messzire elküldte. Délután Verának napdaléneklő verseny volt, jól szerepelt. Mikor hazajöttek Gergővel és anyával, felvették a jelmezeiket. Gergő cowboy, Vera macska. Gábris két pisztollyal járkált és úgy tett, mintha lövöldözne... Délután több áramszünet is volt. Elment a net, a TV. a telefon... mobilon hívtam a Digit... de még este sem volt kész. Valami nagy katyvasz volt, mert több utcában sem volt áram, és kijöttek a tűzoltók. Netelvonási tünetektől hajtva nekiálltam krumplit puculni és sütni. Mire Margitka hazaért a találkozóról, a krumpli nagy része készen volt. Főzött levest a nyúlból, amit apa reggel hozott, kirántotta a velőt, Vera készített tartármártást, ettük hozzá a sült krumplit. Mákos tortát ettünk desszertnek. Margitka hozta. Ő úgy nevezte, hogy „országtorta Némethné-módra” . Vacsora után Gábris behozta a konyhába a felmosó vödröt, és a felmosót, aztán felmosott teljesen ügyesen, szabályosan, igaz, víz nélkül, majd Verával elszámoltak nyolcig.
      Este jöttek az internetszolgáltató emberei elvégezni a szükséges javításokat. Kérték a pince kulcsát. Átmentem a házmesternőhöz kulcsot kérni. Kiderült, hogy ,már nem ő a házmester, de azért kulcsot tudott adni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése