2012. november 20., kedd

Október 23



2012-10-23 Ünnep

      Éjjel azt álmodtam, hogy egy fotós fotózza a lakásunkat. Mikor rákérdeztem azt mondta, hogy majd lehet a képekből rendelni, de gyorsan rákerestem neten, hogy ő a sokkoszfaktor.hu oldalnak dolgozik, ahol lehet szörnyülködni azon, hogy milyen lomos lakásokban laknak emberek.       Megfenyegettem, hogy beperlem, ha felkerülnek a képek, és elzavartam.
      Szörnyű rémálom volt, de szerencsére felébredtem. Az ünnepre való tekintettel kitettem a zászlónkat a kapu előtti zászlótartóba, aztán nekiálltunk készülődni Panni unokahúgom születésnapjára, amikor édesanyám a telefonba sikítozva felhívott. Pannit kórházba kellett vinni, elájult, betört a feje, stb. Nem kedvelem a hisztériát, még ha olykor magam is hajlamos vagyok rá, ezért felhívtam édesapámat, hogy megtudjam, mi történt valójában. Ő higgadtan elmondta, hogy Panni beverte a szeme sarkát egy szekrénybe, és valóban keletkezett némi seb, de ellátták, és délután meg lesz tartva a születésnapi buli. Így aztán délután találkozott a tágabb család egy cukrászdában. Panninak volt egy kis kötés a szeme alatt, de jól érezte magát, főként, mikor a rengeteg ajándékot kibontotta. A rokonok úgy gondolják, hogy az ilyen alkalmakkor minden jelenlévő gyereknek ajándékot kell hozni, nehogy a többiek úgy érzzék, hogy ők nem kapnak semmit. Hiába mondjuk, hogy megértik, hogy most nem őket ünnepeljük, így a mi gyerekeink is jócskán kaptak ajándékokat. Ez kicsit kellemetlen volt nekünk, mert nem azért vállaltunk három gyermeket, hogy anyagilag megterhelje a családot az ajándékozás. Persze a gyerekek örültek mindennek. Édesanyám nemrég csodálkozott, hogy a mi gyerekeink a ruháknak is örülnek, pedig ez szerintem természetes. Nem használnánk nekik azzal, ha elkényeztetnénk őket. Inkább megtanítjuk nekik, hogyan értékelhetik azt, amijük van, és hogy egy nyári kirándulás egy erdőben jelenthet akkora élményt, mint egy tengerparti luxusszálloda.
      A születésnap végére Margitka is megérkzett. Egy találkozóra érkezett Debrecenbe, és ilyenkor mindig meglátogat bennünket is. Csak édesanyám nem tudott eljönni. Azt hittem, hogy azért nincs jelen, mert túlságosan felizgatta Panni sérülése, de mint kiderült, megfázott.


2012-10-24 Ki?

      Éjszakára kint maradt a zászló (még vacsoránál mondtam, hogy be kellene hozni, de kiment a fejemből), reggelre ellopták. Milyen ember lop zászlót? Ha hazafi, akkor nyilván tiszteli, és nem lopja el, ha nem hazafi, akkor meg minek neki? Később olvastam egy cikket arról, hogy Debrecen középületeiről is lopják a zászlókat. Én szégyellem magam.


2012-10-25 Tudom, amit tudok

      Este a fogmosásnál Gábrisnak Kata véletlenül Gergő fogkefejét nyújtotta. Gábris tiltakozva mutogatott a sajátja felé. Beszélni még nem akar, de megérteti magát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése