2012. május 21., hétfő

2012-05-21 Összefoglaló




      Kata gőzerővel tanul. Előfordul, hogy hajnalig fent van, úgyhogy mostanában arról szólnak a napjaink, hogy segítsük őt a tanulásban, és hagyjuk haladni. Ez kicsit a naplóm rovására is ment, de ennyi áldozatot minimum meg kell hoznom Katáért. Ha túl lesz az összes vizsgán, biztosan nagy bulit csapunk (értsd: elmegyünk valahová szórakozni a gyerekekkel), nyáron kipihenjük magunkat, szeptembertől pedig egy könnyebb tanév kezdődik, amikor Kata már „csak” dolgozik, nem jár egyetemre. Persze annak idején úgy beszéltük meg, hogy egyszerre nem tanulunk, mert azt nem bírná ki a család, de most, hogy Kata végez, én lehet, hogy újabb képzésre iratkozok be. Meglátjuk, hogy mit hoz a jövő. A folyamatos továbbképzés nem úri passiónk, hanem a munkahelyünk megőrzése miatt kényszerülünk rá. Aki azt gondolja, hogy valaki tud reáltárgyakat tanítani folyamatos tanulás nélkül, az nagyon el van tévedve. Ez az informatikára különösen igaz. Én 2003-ban szereztem az informatikus diplomámat, de abból, amit én valaha megtanultam informatikából az iskolapadban, mára gyakorlatilag semmi sem igaz, ill. mindaz, amit tanultam elavult mára. Ha csak a végzésem évét nézzük, ez rögtön egyértelmű is lesz. Ki használna manapság 9 éves hardvert, vagy 9 éves programot? Ahogy Besenyő Pista bácsi mondaná: „Igazam van, nem? De.”
      Az én memóriám meglehetősen rozoga, néha még a barátaim türelmét is próbára teszi, de pár dolgot felírtam érdekességként, ezekből próbálok most meríteni:
      Verának a múlt héten két alkalma is volt megmutatni a hegedű tudását. Kedden az iskolában hegedült az anyák napi műsorban, szerdán pedig a zeneiskolában játszott el egy rövid darabot a tanév végi hangversenyen. Mindkettő remekül sikerült, többen gratulálták neki, köztük olyanok is, akiket akkor láttunk először, tehát elfogulatlanok voltak.
      A csütörtökünk sírósra sikeredett. Amikor délután Veráért mentem az iskolába, sehol sem találtam őt, de a barátai már a folyosón mondták nekem, hogy nagyon sír valamiért. Végül az udvaron találtam meg, és még mindig sírt. Nehezen tudtam belőle kiszedni, hogy mi baja van. Kiderült, hogy a tanító néni azt mondta neki az uzsonnánál, hogy maradjon az ebédlőben és fejezze be az evést, mert még bőséggel maradt a tányérján. Közben a többiek kimentek az udvarra. Vera megijedt, hogy egyedül maradt. Persze, megértem, hogy egy elsős kislánynak ijesztő egyedül, de Vera esetében mégis meglepődtem, hiszen sosem kísérjük fel az osztályteremhez sem, hanem szépen önállóan felmegy és elkészül. Az iskola épületét úgy ismeri, mint a tenyerét, és van olyan talpraesett, hogy még egy koncerten is visszatalált hozzánk, amikor elkavarodott. Akkor még csak öt éves volt, de nem ijedt meg a tömegben, hanem megjegyezte, hogy hányadik sorban ülünk, és visszajött hozzánk. Gondolom, most csak ilyen napja volt, vagy kitört belőle a feszültség, esetleg ez volt az utolsó csepp a pohárban. Bizony, az ő élete is nehéz, de a saját kis harcait neki kell megvívnia, mi nem lehetünk mindig mellette.
      Ezen a napon Gergő is sírt az óvodában, ő többször elesett, és egy fiú lerúgta a hintáról, amiben nem is az esés, hanem a rúgás fájt neki. Tisztában vagyok vele, hogy Gergő sem egy ma született bárány, bizony előfordul, hogy ő is ingerkedik a többiekkel. Megbeszéltük vele, hogy látja, milyen rossz ez, és mennyire nem esik jól senkinek, ezért ő se csináljon ilyet senkivel, ha pedig valaki őt bántja, inkább az óvó néninek szóljon, minthogy visszaadja. Főleg az apukák között vannak, akik azt mondják, hogy rendezzék le ezt a gyerekek egymás közt, mert meg kell tanulniuk megvédeni magukat. Ebben van igazság, de egy 5 éves gyerek még nincs tisztában a saját erejével, sem azzal, hogy a tetteinek milyen súlyos következménye lehet. Többször láttam már olyat, hogy a játszótéren a gyerekek megpróbálták egymást lelökni a csúszda tetejéről. Ez szerintem nem olyan dolog, amit rájuk lehet hagyni, főként, hogy sajnos nem egy olyan esetről tudok, amikor egy gyermek a játszótéren szerzett életre szóló, súlyos sérülést, ill. sajnos tudok ennél rosszabb esetről is.
      Péntek reggel egy megbeszélésre kellett mennem, ezért Kata kitett engem és a gyerekeket az iskola előtt, bevittem őket a termekbe, aztán átsétáltam a megbeszélés helyszínére. Itt vártam még kb. fél órát, ráadásul gyakorlatilag eredménytelenül, de sebaj, legalább ma is történt valami. Gondoltam, hazamegyek busszal, de mióta nem dolgozom, nem veszek bérletet, tehát elindultam buszjegyet venni. 20-30 üzlet előtt mentem el, ezekből egyben árultak buszjegyet is, de épp kifogytak belőle. Végül azon kaptam magam, hogy olyan messzire elgyalogoltam buszjegyért, hogy onnan akár haza is gyalogolhatok. Ezt is tettem. Igaz, hogy ha pár forintot hozzáteszek, a buszvezetőnél is vehettem volna jegyet, de az embernek legyenek elvei, és a mozgás sem árt néha. Szerencsére délelőtt szép, sétához való idő volt. Estére viszont úgy lehűlt a levegő, hogy – fűtésünk nem lévén – életemben először pulóverben kellett aludnom.
      Szombaton sokáig hagytuk Katát aludni. Kellett már neki nagyon a pihenés, mert vizsgaidőszak ide vagy oda, az ember nem terhelheti végsőkig sem a testét, sem az agyát. Reggelire sütöttem bundás kenyeret a gyerekeknek, amihez friss kerti zöldségeket ettünk nagypapáék kertjéből, ráadásul olyanokat, amiket mi ültettünk el. Gábrisnak annyira ízlett a kenyér, hogy egy teljes szeletet a szájába gyömöszölt, aztán nem bírta megrágni, úgy kellett kipiszkálnom.
      Reggeli után felmostam a konyhát, közben a gyerekek elpakolták a szobában a játékokat, és kiporszívóztak, majd kérés nélkül tisztára törölték a konyhaasztalt, és a konyhabútorokat. Szép munkát végeztek. Kata is nagyon örült neki, mikor felébredt. Ebédre kínai kaját ettünk. Vettünk hozzá pálcikákat, és egész hamar ráéreztünk, hogyan kell használni őket. Még Gergőnek is sikerült ügyesen az ujjaira fektetni őket, és felcsipegetni a rizset, és a húst.
      Este Kata átment misére és a bérmálásra a templomba. Én otthon maradtam a gyerekekkel, mert ők már fáradtak voltak, de így is tartogattak egy szép meglepetést mára. Segítség nélkül megfürödtek, megszárítkoztak, és felvették a pizsamájukat. Természetesen Gábrisnak azért kellett némi segítség, de jó volt látni, hogy Vera és Gergő milyen ügyesen elkészül magától.
      A vasárnapunk ismét azzal telt, hogy hagytuk Katát tanulni. A vasárnapi misére egyedül vittem a három gyerkőcöt. Szerencsére nem volt velük baj, még Gábris is csendben végighallgatta a misét, igaz, közben elmajszolt egy pár pogácsát, talán morzsált is egy kicsit, de egy rossz szavam sem lehetett rá, és a testvéreire sem. Egy kedves barátunk is jött ma misére, aki nemrég ünnepelte a névnapját. a gyerekek készítettek neki egy-egy rajzot ajándékba. Gergő a legújabb óvodai játékőrületet rajzolta le, amihez kellett némi magyarázatot fűznie, mert ezt sokan nem ismerték. Gábris is rajzolt néhány vonalat nagy műgonddal.
      Két barátnőnk: Anita és Judit, akik mellesleg testvérek, egy napon szültek, és ma hozták el elsőnek a babáikat a templomba, úgyhogy telefonáltam Katának, hogy szaladjon át megnézni őket. Ennyi időre szüneteltette is a tanulást.
      Délben a szüleimtől kaptunk ebédet, amit a nővérem el is hozott nekünk. Szabadkoztam, hogy összeütöttem volna valamit, de azért jól esett. A délután nagy részét a játszótéren töltöttük. Este a gyerekekről annyi homokot mostunk le, hogy majd eldugította a kádat. Jól kifáradva bújtak ágyba. Nem sokkal később belestünk rájuk, mert Gábris új szokása, hogy a takaróját a fejére tekeri. Most is így aludt. Az egész teste szabadon volt, a feje pedig jól bebugyolálva. Természetesen levettem róla, hogy kapjon levegőt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése