2012. május 24., csütörtök

2012-05-22. Születésnap



      Ezúttal az én születésnapom. Nagymamám éppen egy nappal „fiatalabb” nálam, ez különös, de szerencsés véletlen, mint az is, hogy a gyerekeim közül kettő 24-én született. Kata is 24-én született, azaz 2*12-én, mert december 12-i. Gábris fiam pedig 22-én született, mint én, és januárban, mint édesapám. Így könnyebben fejben tudom tartani a születésnapokat. Tudom, hogy ez a legtöbb embernek kevésbé szerencsés számokkal sem okoz problémát, de kinek mije van, azzal dolgozik. Nekem ezt a memóriát adta a Jóisten, és a körülményekhez képest egész jól elboldogulok vele.
      Szóval Krisztusi korba léptem, vagy ahogy a barátaim mondták, elértem a dupla hármast. Ezt is kipipálhatom. Ezt azért még meg szerettem volna élni. Ami ezután jön, az már csak ajándék az élettől, a Jóistentől, a 42-es számtól, vagy ki miben hisz. Merthogy biológiailag nem igazán terveztek minket többre. Ha a természetben élnénk, 33 éves koromra valószínűleg halott lennék, de ha nem, akkor idős embernek számítanék. Igazán boldog lehet az a 33 éves, aki még teljesen egészséges, de valljuk be, én olyannal még nem nagyon találkoztam. Persze, lehet, hogy csak az én ismerőseim és rokonaim őrlődnek fel a stressztől, a napok hordalékától, és a környezettől, de nem ez a lényeg, hanem, hogy megtehetem, hogy azt mondom, hogy szerintem ami a 33-on felül van, az már ajándék, és egy ajándéknak örülni kell és élvezni kell. Nem, nem tervezem, hogy ezentúl „kiélem” az életem, csak élem tovább, mint eddig, és igyekszem, nagyon igyekszem, eszméletlenül igyekszem észrevenni benne a jót, és örülni neki.
      Szeretnék írni egy verset arról, hogy az élet csak egy tanfolyam, és a nehézségek a tananyag részét képezik. Már nem megy olyan könnyen a versírás, mint 20 éves koromban. Most már megrágom magamban a témákat. Majd egyszer megérik ez is, mint a másik témám, amit hónapok óta nem tudok rendesen megfogalmazni, hogy Isten jobban szeret, mint gondolnád, és ha kárhoztat, akkor igazságosságáért, ha üdvözít, irgalmáért kell áldani. Ez így elég fanatikusan hangzik, de hátha majd egyszer meg tudom fogalmazni úgy is, hogy érthető és érezhető legyen. Azok, akik nem tartják magukat vallásosnak (de azért ők is vallanak ám valamit, mert nem idióták, hogy ne legyen elképzelésük a világról), azt hiszik, hogy mi keresztények jobb embernek gondoljuk magukat azért, mert keresztények vagyunk. Ha mi csinálunk valami rosszat, akkor megelégedéssel tölti el őket, örülnek neki, hogy no, ők sem jobbak. Most így krisztusi korba lépve közlöm mindenkivel, aki eddig nem tudta, hogy nem vagyunk jobbak, mint bárki más. Esendőek vagyunk, és bűnösök, épp ezért lehet velünk madarat fogatni örömünkben, amiért valaki azt mondja, hogy én szeretlek, és megbocsátok neked, ha elfogadod az irgalmamat. Egy tökéletes embernek nem lenne szüksége a megváltóra. Nekünk szükségünk van rá. Hála neked Istenem a bűneimért, a hibáimért és az esendősségemért, mert így sosem vagyok egyedül, így nem vagyok elég magamnak, így szükségem van rád, és szükségem van embertársaimra, hogy segítsük egymást!
      Meglepődve tapasztaltam, hogy mennyi ember gondol rám, ha csak az év ezen az egy napján is, ha csak annyit, hogy dobjon egy üzenetet az üzenőfalamra. Megható volt valóban, és széppé tette a napomat. Nem igazán érdekelt, hogy aki felköszöntött, az úgy egyébként kedvel, vagy sem, ez akkor is szép gesztus volt tőlük.
      Szegény feleségem még ma is tanult, de még így is maradt arra energiája, hogy meglepjen valamivel. Tudta, hogy nagyon régen szeretném megkóstolni a japán ételeket, ezért rendelt sushit vacsorára. Nagyon finom volt. A wasabi olyan volt, mint a mi reszelt tormánk, csak zöld. Ezt eddig nem gondoltam, de jó volt megkóstolni. Azt nem mondom, hogy jól is laktunk a makiktól és sushiktól, de délben úgyis sütöttem pár csirkecombot, azokból még ehetett, aki éhes maradt. Katát bántotta, hogy nem sütött nekem tortát, de megbeszéltük, hogy ha túl lesz a vizsgákon, akkor együtt csapunk egy nagy családi bulit tortával, mozi nézéssel és mindennel, ami szem-szájnak ingere. Ettől megkönnyebbült, és másnap sikeresen le is vizsgázott.
      Katát nem győzöm csodálni. A munkája és a három gyermeke mellett tanulja az egyik legnehezebb tárgyat – én már attól rosszul vagyok, ha ránézek a jegyzeteire -, és két hét alatt megpróbál letenni két vizsgát, egy szigorlatot és a záróvizsgát. Nekem erre egy hónap is édeskevés lenne. Szerencsére úgy tűnik, hogy a gyerekek az ő remek képességeit örökölték, megspékelve az én fantáziámmal. Vera már verseket is egész ügyesen farag. A születésnapomra is írt pár sort, igaz nem rímbe szedve, de nagyon jól esett. Ezt írta: "Boldog szülinapot. Boldog szülinapot én édesapám. Ez a május a te szemedbe boldogság legyen. Boldog szülinapot!!! Apa apa apa! Úgy szeretlek!”
      Később Gergő is lediktálta neki a saját gondolatait: „Szeretlek apa, szeretlek szeretlek kedves édesapám legyen sok boldog szülinapod.” A miheztartás végett Vera alábiggyesztette, hogy „Szerzője: Gergő írója: Vera”.
      Felbuzdulva a víz pályázatra írt találós kérdésemen, két találós kérdést is megfogalmazott a lányom: „Otthona az istálló, eledele a széna és a friss fű, és mi lenne más ez, mint a...Találd ki!” A második még ennél is jobb: „Tejet iszik, nem is teát, egeret fog, nem is kutyát. Mi az?”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése