2012. május 3., csütörtök

2012-05-01 Atyai?



      6:11-kor felébresztettem Katát, és megkérdeztem tőle, hogy mellesleg nem 6:20-kor indul-e a vonata Budapestre. Pillanatok alatt kitisztult a feje, felpattant és magára kapott egy ruhát, miközben azt mondogatta, hogy nem fog odaérni. Ami elég kínos lenne, merthogy másodmagával visz fel egy osztálynyi diákot. Bíztattam, hogy a MÁV-ot ismerve késni fog a vonat. Gyorsan autóba ugrott, és száguldott az állomásra. Én közben életemben először azért imádkoztam, hogy késsen a vonat. Késett. Kata pár perc múlva a vonatról hívott fel. Késett a vonat, de így is épp csak fel tudott rá ugrani. Ezt is megúsztuk. A kocsit viszont az állomás előtt hagyta, és ott nem maradhatott. Én ugye a gyerekekkel együtt nem kutyagolhattam el érte. Édesapámat hívtam fel, hogy ugorjon be a pótkulcsért, és álljon arrébb az autóval. Meg is tette. Szerencsére pár napja épp Kata tett neki hasonló szívességet, ezért most lelkiismeret-furdalás nélkül mertem hozzá fordulni támogatásért.
      Május elsején nincs iskola, a nejemet és néhány nélkülözhetetlen embert leszámítva nem is dolgozik senki, így egész nap itthon voltam a gyerekekkel. Jól éreztük magunkat. Kitakarítottuk a szobákat, a gyerekek elrakták a játékaikat, kiporszívóztunk, Verával megcsináltunk három szorgalmi feladatot, és bepótoltuk a korábban elfelejtett környezet házi feladatot, amiért sajnos fekete pontot kapott Vera. Gergővel volt némi gondom. Jellemző rá, hogy háromszor kell legalább elmondani neki valamit, mire a füle botját mozdítja, és ez egy idő után elég dühítő.
      Délután homokozóban voltunk, nagyon élvezték a gyerekek, főleg Gábris, aki arccal előre belefeküdt a homokba, úgyhogy még a szemhéjáról is homokot törölgettem. Ahogy hazaértünk, bedugtam a három gyereket a fürdőkádba. Gábrist vettem ki először, mert bőgött. Próbáltam szárazra törölni, és öltöztetni. Addig megkértem a nagyokat, hogy mossanak fogat. Próbáltam őket távirányítani, hogy Gergő fogja meg a fogkeféket, Vera pedig nyomja rá a fogkrémet. De Gergő megint megmakacsolta magát. Az egyik fogkefét kidobta a kádból a földre, és nevetett rajta. Kértem, hogy viselkedjen rendesen, mert most nekem Gábrist kell öltöztetnem, és nincs most türelmem ahhoz, hogy az idétlenkedését elviseljem, de Gergő csak nem hagyta abba. Elrángatta a fogkefét, amikor Vera a fogkrémet nyomta volna rá. Közben persze Gábris végig ordított. Eljött egy pont, amikor tényleg elvesztettem a türelmem, és tarkón vágtam Gergőt. Ettől ő is elbőgte magát, ami csak még jobban feldühített, és kiabáltam vele.
      Pedagógus vagyok, tehát nagyon is jól tudom, hogy ez megengedhetetlen dolog, és szégyellem is magam miatta. Este ki is békültünk Gergővel. Elmagyaráztam neki, hogy tudom, hogy nem volt szép, ahogy megbüntettem és nem szeretnék még egyszer ilyet csinálni, de azt kérem, hogy ő is fogadjon szót, és segítsen legalább abban, hogy ha látja, hogy nem tudok minden irányba egyszerre figyelni, akkor okosan elvégzi a feladatát. Gergő megígérte, hogy ezentúl szót fogad, és valóban. Másnap Gergő volt a napos az óvodában és ügyesen végezte a dolgát. Verát is külön megdicsérte a tanító néni, és két almát is kapott a jó magaviseletéért. Este Katával és a gyerekekkel kimentünk az egyetem előtti parkba, sétáltunk a szökőkútnál és a Békás tónál. Vettünk egy árusnál egy hamburgert és két gyrost, mondván, hogy amit hagynak a gyerekek, abból még mi is jól lakunk. Nem így történt. Ezegyszer nagyon jó étvággyal ettek. Az esti fürdésnél Kata valamiért rápirított a gyerekekre. Bementem neki segíteni, mert egyedül nem könnyű feladat három gyereket megmosdatni…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése