2012. október 25., csütörtök

2012-09-24 HW




      Apósom felkeresett ma, hogy segítsek neki laptopot venni, mert az otthoni gépük elromlott. Elmentünk egy megbízható üzletbe, ahol használtan lehet venni alkatrészeket és komplett gépeket is. Vettünk is egy márkás használt laptopot elfogadható áron, és az elromlott géphez egy tápegységet. Gábrist babakocsiban vittük magunkkal. Nyugodtan nézelődött egész úton és az üzletben is. Kényelmesen tudtunk mellette nézelődni és vásárolni, még arra is maradt időnk, hogy leteszteljük a gépet, mielőtt megvettük. Szerencsére kaptunk garanciát is, ami egy használt számítógép esetén szerintem nagyon korrekt dolog. 4-5 alkalommal vásároltunk már ebben az üzletben, és eddig minden kifogástalanul működött, amit vettünk tőlük, sokszor egy új gép árának feléért, vagy még kevesebbért. Egy átlagos felhasználónak szerintem felesleges megvennie a legújabb technikákat. Mi a nejemmel talán nem is vagyunk teljesen átlagosak, hiszen életünk jelentős részét a monitor előtt töltjük, de mi is tökéletesen boldogulunk használt gépekkel is, ezzel ráadásul a környezetet is védjük. Elszomorító, amikor arról olvasok, hogy Japán fejlettebb városaiban átlagosan 4,5 havonta cserélik az emberek a mobiltelefonjaikat. Ez egy 18 milliós nagyvárosban akkor is mérhetetlen mennyiségű hulladékot eredményez, ha az elektronikus kütyük nagy részét újrahasznosítják. Én négy éve vettem egy telefont, mert az előző tönkrement, és ezt is szeretném addig használni, amíg használható. Most 4 évesen tökéletesen működőképes. Lehet, hogy nem lehet rajta egy órás moziflmeket nézni, de arra, amire tervezték tökéletesen megfelel, én meg régimódi emberként telefonálni szoktam a telefonon. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése