2012. augusztus 23., csütörtök

2012-08-04 Truska



      Hajnal 4-kor kaputelefon ébresztőt kaptunk valamelyik kedves fiatal szomszédunktól, aki az éjszakai buli után nem találta el, hogy hol is lakik. Mondanom sem kell, nagyon megijedtem. Nem fogtam fel hirtelen, hogy mi történt, de az ösztöneim azt súgták, hogy aki ilyenkor csenget, az nem lehet jó szándékú. Ellenőriztem, hogy jól be vannak-e zárva az ajtók, aztán visszafeküdtem aludni, de pár óra múlva újra felébredtem. Gondoltam, meglepem a többieket, és sütöttem nekik bundáskenyeret reggelire. Nem volt túl népszerű fogás, én ettem meg belőle a legtöbbet.
      Truska, Kata barátnője nálunk aludt éjszaka, és úgy tervezte, hogy marad még egy ideig, ezért gondoskodhattunk róla Katával, hogy ő se halljon meg úgy, hogy nem látta a Gyűrűk Urát. Leültettük a monitor elé, és elkezdtük a maratont. Egész jól bírta. Később bevallotta, hogy így, hogy a könyv alapján kiegészítettük és magyaráztuk a történetet, még tetszett is neki. Persze nem néztük meg egyszerre a teljes trilógiát. Délután elmentünk játszótérre a gyerekekkel, ettünk fagyit, ill. a gyerekek jégkását ittak, este pedig elmentünk a főtérre, ahol beültünk a kedvenc gyrosozónkba vacsorázni, majd megnéztük a Halköz, színes szökőkútjait. Jobban mondva megfürödtünk bennük. Eredetileg nem így képzeltük a dolgot, de az egyik szökőkutat úgy tervezték, hogy a színes lámpáktól megvilágított vízboltívek alatt nyugodtan át lehet sétálni száraz lábbal. Az egyik ilyen boltív alá álltunk be a családdal, hogy Truska készíthessen rólunk egy fényképet. Egy 6 év forma kisfiú jó ötletnek tartotta, hogy eltérítve a vízsugarat épp lefröcsköljön minket. Csavarni lehetett belőlem a vizet. A kisfiú az anyjához rohant, aki bizonyára nem akarta korlátozni a gyermekét, sem összeszidni. Gondolkodtam rajta, hogy megteszem helyette én, de aztán hagytam a csudába. Majd megtanulja a srác a saját bőrén, hogy nem minden ember békeszerető. Jobb persze, ha mindezt a szülei mondják el neki, de ha nem… adja Isten, hogy ne legyen ez túl fájdalmas tapasztalat neki.
      Ha már mi így jártunk, gondoltuk, legalább Truskáról készítünk egy jó képet a szökőkút alatt. Őt Vera lányom fröcskölte le. No, neki ezért elmagyaráztam úgy atyailag, hogy talán ezt nem kellene.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése