2012. június 29., péntek

2012-06-21 Strand




      Reggel próbáltam meglepni Katát valamivel. Bevásároltam mire felébredt, és készítettem reggelit. Jól esett neki. Amíg délelőtt dolgozott, kimostam a ruhákat, elmosogattam és főztem egy milánói makarónit ebédre. Az ebédet már együtt ettük meg, és ebéd közben az az ötletünk támadt, hogy délután menjünk ki a strandra. Előbányásztuk a szekrényből a labdákat, úszógumikat. Kata mindegyiket felfújatta, hogy megnézzük, melyik ereszt. A gyerekek fürdőruháit is előszedtük. Elég ritkán jut eszünkbe újat venni. Felidéztük, hogy Gergő fürdőnadrágját még Salzburgban vettük a strand előtt. Igen ám, de az már 4 évvel ezelőtt volt. El is határoztuk, hogy ezt a gatyót Gábris megörökli Gergőtől, és Gergőnek veszünk egy újat. Verának volt két fürdőruhája is. Egyet talán mi vettünk neki, egyet pedig kaptunk valakitől. Ő még válogathatott is, hogy melyiket vegye fel. Én a műtétem óta nem nagyon mutogatom a habtestemet, egy combközépig érő vízálló anyagból készült nadrágot vettem fel, és reménykedtem, hogy abban nem ijesztek senkit halálra.
      A strand este nyolckor szokott zárni, és délután négytől kedvezményes jeggyel lehet bemenni, ezért megvártuk a négy órát. Mint kiderült, teljesen feleslegesen, mert családi jeggyel egész nap kedvezményesen be tudtunk volna menni. Nem gond, mert mindannyian nagyon világos bőrűek vagyunk, a nejem és a lányom szeplősödésre is hajlamosak, ezért nem is szeretünk sokáig a napon tartózkodni, főként nem a déli órákban. Mi ugyanis nem lebarnulni szoktunk, hanem leégni. Ha hagyjuk. Inkább odafigyelnünk erre is. Négy órától még teljesen élvezhető a strand, viszont nem ég meg az ember, és a gyerekeknek bőven elég négy óra fürdőzés is.
      Gábrisnak eleinte nem is tetszett a víz. Hiába tettek a medencékbe új, színes, szórakoztató játékokat, Gábris még a bokáig érő vízben sem akart megmaradni, szinte végig ölben kellett tartanunk. Csak a legvégén kezdte felfedezni, hogy a strand tulajdonképpen jó dolog. Vera és Gergő annál inkább élvezte. Vera még a legnagyobb csúszdán is lecsúszott Katával, de Gergő is kipróbált egy új csúszdát, pedig tavaly még a gyerekmedence csúszdáin sem mert lecsúszni.
      Amikor beindították a hullámmmedencét, Kata megkérdezte a gyerekeket, hogy ki szeretne vele menni a hullámba. Gergő nem akart, de Vera igen. Én a medence szélén álltam Gábrissal a kezemben, Katáék pedig átszaladtak a hullámba. Gergő egyedül maradt a medencében, ahol leért a lába. Mégis megijedt, és olyan jajveszékelésbe kezdett, hogy többen felfigyeltek rá. Szóltam neki, hogy jöjjön ki, de nem akart, mert félt, hogy fázni fog. Én viszont nem akartam bemenni hozzá, mert Gábrist előtte egy fél perccel szárítottam meg, és őt nem tudtam egyedül hagyni. Végül fél kézzel kellett kihalásznom Gergőt a medencéből. Nem mondom, hogy nem voltam rá mérges. Megértem, hogy kicsit megijedt, amiért egyedül maradt bent, de fél méterre voltam tőle a parton, és az, hogy azért nem jön ki, mert akkor fázni fog, az már határozottan hiszti kategória.
      Ezt a kis incidenst leszámítva igazán jól éreztük magunkat. Az a hét darab méhecske, akit kimentettem a medencékből, különösen örült annak, hogy éppen ma strandoltunk. Igaz, néhányan lököttnek néztek, amikor félig ájult méhecskéket halásztam a vízből, de valami szórakozásuk nekik is legyen. A méhecskementésnek egyébként nem csak az volt a célja, hogy szegény rovarokon segítsek, hanem hogy kétségbeesésükben ne csípjék meg a vízben kalimpáló gyerekeket.  Amúgy Debrecen egyetemváros, és nagyon szimpatikus nekem, hogy az egyetem parkjaiban kis táblák jelzik a hangyák útvonalát, nehogy valaki eltapossa őket. A cincéreknek pedig direkt meghagytak néhány kiszáradt fát. Meglehet, hamarosan nem is lesznek olyan kevesen, akik a rovarokra is odafigyelnek. Szerencsére az én gyerekeimben sosem volt irracionális félelem a Jóisten ezen teremtményeivel szemben.
      Pár perccel a zárás előtt vettünk néhány lángost, mert az is hozzátartozik a strandoláshoz. A lángossütő bácsi elég furcsán méregetett minket. Azt hittem, hogy azért, mert már zárni szeretne, de nem. Odajött hozzánk, amíg a lángost ettünk, és megkérdezte, hogy mind a három gyerek az enyém-e. Büszkén mondtam, hogy igen. Erre azt válaszolta, hogy az ilyeneknek szokta ő felajánlani a balatoni nyaralóját, csak egy fűnyírást kér cserébe, mármint a nyaraló körül. Megköszöntem, és megígértem, hogy megfontoljuk az ajánlatot. Bevallom őszintén, nem hiszem, hogy a nyáron eljutunk a Balatonhoz, de kedves gesztus volt. A gyerekeknek is tett fel találós kérdéseket. Ők ingyen csúszdázásokat nyertek tőle, amit a legközelebbi alkalommal vehetünk majd igénybe.
      Kellemesen elfáradva értünk haza. A szennyestartónkat dugig pakoltuk strandszagú törölközőkkel és ruhákkal, és viszonylag hamar lefeküdtünk.
      Az egyik barátunk mondott ma egy faviccet: Mi az? Enni lehet rajta, ülni lehet rajta, és fogat lehet vele mosni??? A válasz: asztal, szék és fogkefe. Verának is feltettem a kérdést. Gondolkodott, és azt válaszolta, hogy fotel.
-          Azzal lehet fogat mosni? – Kérdeztem.
-          - Igen.
-           - Hogy?
-          - Úgy, hogy ülök rajta, kijön itt oldalt a fogkefe, és...
No ilyen fotelt én is elfogadnék, főleg, ha tudna hot dogot is készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése