2012. július 1., vasárnap

Verba volant, scripta manent


2012-06-22 Rend a lelke…

      Délelőtt befogtam a gyerekeket takarítani. Felmostuk az előteret és a konyhát, elpakoltuk a játékokat, lemostuk az ablakpárkányokat. Gergő véletlenül leborított egy kis virágcserépnyi földet az ablakpárkányról Vera ágya mögé. Azt az ágyat nagyon nehéz kihúzni, hogy feltakarítsunk mögötte, ezért mérges szoktam lenni, ha valamit oda ejtenek. Megkérdeztem Gergőt, hogy nem szóródott-e oda a föld. A szemembe mondta, hogy nem. A hazugságot nagyon nehezen viselem, ezért megbüntettem őt. Később leültünk, és megbeszéltük, hogy azért sosem szoktam büntetést adni, ha valaki rosszat tesz, de őszintén elmondja, és bocsánatot kér. Ilyenkor legfeljebb megkérem, hogy próbálja kijavítani a hibát. Megmagyaráztam Gergőnek, hogy most sem a kiömlött föld miatt büntettem meg, hanem azért, mert nem mondott igazat. Gergővel sok beszélgetésünk volt már. Számtalan dolgot el kellett neki mondanom több tucatszor is. Tudom, hogy értelmes, de bizonyos dolgokat egyszerűen nem fogad el. Tisztában vagyok vele, hogy ez részben azén helytelen nevelésemnek köszönhető. Sajnos sokszor előfordul, hogy nem gondolom át elég jól, mielőtt mondok neki valamit, hanem indulattal beszélek, vagy kiabálok. Elég hirtelen természetű vagyok én is. Amikor tehetem, elmegyek sétálni, hogy így vezessem le a dühöm, de ez nem minden esetben megvalósítható. Verával és a nejemmel érdekes módon hihetetlenül ritkán akasztom össze a bajszom, de ez leginkább az ő jó természetüknek köszönhető. Gergő viszont érzékeny és van benne egy jó adag makacsság is. Ezeket a személyiségjegyeket tőlem örökölhette. Ha visszaemlékezem arra, hogy én milyen voltam kisgyerekként, azt kell mondanom, hogy ő még így is sokkal szelídebb nálam. Nem tudom, hogy fel tudnám-e dolgozni, ha az én nevelési hibáim miatt lenne belőle később megkeseredett ember. Nagyon féltem őt, mert én csodálatos események egész sora folytán lettem az, aki vagyok, de lehettem volna a mostani önmagam szöges ellentéte is. Ez a kettősség Gergőben is ott motoszkál. Remélem, hogy amikor döntések elé állítja az élet, mellette is lesz valaki, aki segít neki, hogy ne hibázzon.
      Még a délelőtt folyamán telefonált a védőnő, hogy fél egykor jön hozzánk megbeszélni Gábris oltásait. Isten adta szerencse, hogy rendet raktunk, mert reggel még úgy nézett ki a lakás, mintha kiraboltak volna minket. Igencsak rosszul lett volna a védőnő, ha akkor látogat hozzánk, így viszont hellyel tudtuk kínálni, és a gyerekek is kedvesen elbeszélgethettek vele.
       Este Gergő nagyon okosan viselkedett. A vacsoránál udvariasan beszélt mindenkivel, és engedett Verának palacsinta ügyben. Gergő fahéjas palacsintát szeretett volna, Vera vaníliásat, de csak egy nagy palacsintát vettünk, amit a gyerekek elosztottak egymás közt. Ez is bőven elég volt nekik desszertnek, még maradt is belőle. Gergő most önmagától Vera javára döntött, és jó szívvel ették együtt a vaníliás palacsintát. Ezért a kompromisszumért, és a kedvességéért nagyon megdicsértük Gergőt.

2012-06-23 Szösszenetek

Gábris ügyesen homokozik, Gergő még viseli a strand karszalagot. Kórházi szalagnak nézték a homokozóban.
      A nagyok egymás mellett egy könyvet nézegettek az ágy szélénél állva. Gábris odafurakodott közéjük, még arrébb is lökte őket, hogy ő is láthassa a képeket. Ezután megszerezte a kulcsomat és vitte az ajtóhoz, próbálta berakni a zárba. A strandon először félt, utána már élvezte, "pakolta" a vizet apa kezébe. Amúgy is szeret ki-be pakolászni, főleg kekszet meg pattogatott kukoricát a tálkából. Egyre többször próbál egyedül enni, van, hogy el se fogadja a falatot, csak ha ő rakhatja a szájába. Már egész ügyesen kanalaz, és minket is akar etetni, ha etetjük.
2012-06-24 Gatyátlanok vagy cipőtlenek?
      Reggel Kata egy órával korábban ment át a templomba, hogy próbáljon a hangszeresekkel, mert minden hónapban egy vasárnapon gitáros mise szokott lenni. A gyerekek rám maradtak. Szépen megreggeliztettem őket, mostak fogat, felöltöztünk, és elindultunk anya után. Csak a templomban vettem észre, hogy Gábrison nincs cipő. Ez a babakocsiban nem zavarta, de a templom járólapjain is magabiztosan lépkedett a csúszásgátlós zoknijában.

2012-06-25. 12 év

      Éppen ezen a napon történt, tehát 12 évvel ezelőtt, hogy Katával elsétáltunk a katonazenekari fesztiválra, és azóta vagyunk egy pár. Még három évig udvaroltam neki, mielőtt elvettem feleségül, de minden aznap este kezdődött. Emlékszem, hogy nagyon fázott, de nem mondta, csak láttam rajta, hogy vacog. Rajtam volt egy rossz kabát, azt odaadtam neki. Később elmesélte, hogy nem merte mondani, hogy fázik, mert attól félt, hogy akkor hazaviszem. Ezt a kis írást akkor írtam neki:

Némethék legkisebb lánya...


Némethék legkisebb lánya
Itt remeg mellettem egy rossz esőkabátban.
Megölelném, hogy ne fázzon,
De félek, összemorzsolódik.
Oly piciny, törékeny,
Talán el is porlik.



Jaj, de ha megfagy a lelkem,
Hogy adjam vissza az apjának?
Ha meglát engem aztán,
Menten nyakon vág majd!



Jaj, Katinkám!
Mit csináljak veled?
Add ide - hadd fogjam meg
- két pillemadár kezed!



Csak nem fagysz meg teljesen,
Ha valami fűt belül,
És ha arcod is belepirul,
Az én szívem is földerül.

(2000. 06. 26.)


Tudom, nem a magyar szerelmes líra gyöngyszeme, de Kata örült neki.
A mai nap különlegessége még, hogy ma repültek ki a balkáni gerle fiókák az ablakunk előtti fészekből. A kép egy korábbi fészekaljról készült, mert a fényképezőgépem rendetlenkedik, és nem tudtam vele egy jó képet sem készíteni az ideiekről.


      Egyébként nem nagyon tudtunk ma ünnepelni. Délelőtt Kata egy ismerősünknek segített, délután pedig a szüleimnek segítettünk költözni. A munka oroszlánrésze a sógoromra hárult, így is három napig izomlázam volt utána. Nagyon elpuhultam.
      Gábris ma mondta először, hogy hinta.


2012-06-26 Megint fél

      Délelőtt átmentem a három gyerekkel a védőnőhöz. Megmértük mindhárom gyerkőc súlyát és magasságát. Javulok. Gábrisnak most csak a fél pár szandálja hiányzott.

2012-06-27 Egy üveg

      Folytattuk a nyárra tolódott tavaszi nagytakarítást. Felmostunk, a gyerekek tisztára pucolták a szekrényeket, leszedtük a függönyöket és kimostuk őket, Kata megpucolta az ablakokat is.
      Délután a gyerekekkel kimentünk a templomkertbe játszani. Vera egy kis homokozó játékba 19 rózsabogarat gyűjtött össze, és egy sárga cserebogarat. Gyorsan meg kellett ennünk a kekszünket, hogy a csomagolásával le tudjuk zárni a homokozó játék tetejét, nehogy kimásszanak belőle a bogarak. Otthon Kata legnagyobb örömére áttettük az összeset egy befőttes üvegbe, és este kireptettük őket az ablakon. Kettő nagyon megszeretett bennünket, mert ők inkább a lakásba repültek vissza. Őket is elcsíptük éjszaka a monitor fényénél.

2012-06-28 Gábris

Gábris mostanában olyat játszik a többiekkel, hogy csapkodja a fejüket, és közben mondogatja, hogy "au". Szóltunk neki, hogy úgy kell, hogy hejte, de maradt az au-nál. Ma már mondta azt is, hogy anya.

2012-06-29 Pirosra sült combok

      Reggel a gyerekek sokáig hagytak minket aludni. Még Gábris is csendben volt a kiságyában, így mikor felébredtem, már alig volt időm ebédet készíteni. Átszaladtam a boltba és a henteshez. Vettem pár csirkecombot és megsütöttem őket. Csináltam még egy kis fazéknyi májgombóc levest, de azt csak porból és a csirkéhez köretnek rizst. A gyerekeknek nagyon ízlett az ebéd. Sajnos Kata nem ehetett velünk, mert még vissza kellett vinnie egy könyvet az egyetem könyvtárába, aztán pedig tanévzáró értekezletre kellett mennie. Az értekezlet után a tanári karnak egy kis vendégséget tartottak az iskolában. Kata vitte a gitárját is, hogy gondoskodjon a jó hangulatról. Ebből gondoltam, hogy nem fog korán hazajönni. Valóban, a gyerekek már rég aludtak, mikor hazaért, de közben egyszer felhívott, hogy boldogulok-e. Természetesen nem volt semmi gond. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése