2012. július 28., szombat

2012-07-15 Csendes mise




      Szombaton már a varratokat is kiszedték Katából, de azért még sokat kellett pihennie. Vasárnap sem volt még olyan jól, hogy át tudjon jönni velünk templomba, ami két okból is kellemetlen volt. Egyrészt ő kántorkodott volna, másrészt pedig a mi családunk olvasott volna fel a misén. Olvasni persze olvashattam volna én, de egyrészt Kata nélkül bizonytalan vagyok, másrészt kire hagytam volna addig a gyerekeket? Inkább hagytam, hogy a ministránsok olvassanak, és orgonaszó sem volt. Az ilyen miséket szoktuk csendes misének hívni.
      Más szempontból is különleges volt ez a vasárnap, hiszen hű csatlósunk, a babakocsink, aki immár a harmadik gyermekünket cipelte teljes erőbedobással, végleg feladta a harcot. Az egyik hátsó kereke kitört a helyéről. Egy fogóval még vissza tudtam pattintani a helyére, de akkor már láttam, hogy ez csak ideiglenes megoldás. A templomig még elvitte Gábrist, de haza már csak három keréken hozta. A templomban sem tudtam benne tologatni Gábrist. Ha ölbe vettem, akkor hangosan gagyogott, ha pedig letettem, rohangált. Nehéz volt csendre intenem. András atya hangja pedig évekkel ezelőtt elment, néma csendben is nehéz érteni. Szerencsére a közösségünk nagyon megértő. A gyermekeinket teljes mértékben a közösség tagjának tekintik, és nem neheztelnek, ha egy kicsit elvenebbek a mise alatt, sőt: Gizi néni minden héten csodálatos, saját készítésű ajándékokat hoz nekik. Gizi néni egyébként technikatanár. Vera és Gergő már számtalan fortélyt ellesett tőle. Mindig kielemzik az ajándékokat. Volt olyan is, hogy otthon megpróbálták elkészíteni a másolatukat, egész ügyesen.
      Délben a nővérem és a kislánya hozták az ebédet, méghozzá paradicsomszószt húsgombóccal. Panni nagyon örült, hogy találkozott az unokatestvéreivel, de nem maradhattak sokáig.
      Ebéd után édesapám elvitt minket az új házukba. Kata ide sem tudott minket elkísérni. A költözés során a szüleim megtalálták rengeteg régi tankönyvemet és jegyzetemet. Ezeket most bedobozoltam, és elhoztam tőlük. Tisztában voltam vele, hogy nagy részük a szelektív szemétben fogja végezni, de úgy éreztem, hogy merényletet követek el magam ellen… Túl sok emlék tapadt ezekhez a régi jegyzetekhez. Könyvet pedig sosem szerettem kidobni. Büszke vagyok rá, hogy amikor a nejem a volt középiskolámba került tanítani, akkor az egyik magyartanár kolléganője megmutatta neki, hogy abba a könyvbe, amit órára hord, az én nevem van írva. Azért használja ezt a könyvet, mert jó állapotban maradt. A tankönyveim zöme valóban úgy nézett ki tanév végén, hogy akár polcra is lehetett volna tenni. Nem azért, mert nem használtam őket, hanem mert mindig egyfajta tisztelettel veszek a kezembe egy könyvet. Az én könyveim sosem szamárfülesek, és nincs kifacsarva a gerincük. Szóval régi megbecsült könyveimet és jegyzeteimet kellett selejtezésre jelölnöm… Ebben az egyben biztosan igaza van a buddhistáknak. Nem szabad a múlandó dolgokhoz ragaszkodni. Nekem valahogy mégis nehéz…
      Zsuzsa nővérem és Panni lánya is átjöttek este papáékhoz. A négy gyerek olyan sebességgel amortizálta le a frissen rendbe tett házat, hogy még én is elcsodálkoztam rajta, pedig láttam már egy-két kataklizmát. Bevallom, volt bennem némi káröröm, hiszen legalább megtapasztalta édesanyám, hogy miért nincs nálunk sosem rend.
      A nap végén papa vitt minket haza autóval. Felajánlotta, hogy segít fürdetni a gyerekeket, de a legutóbbi szappanbuborékos affér miatt inkább lemondtam róla. Kata viszont a műtét óta először tudott egy nagy kád vízben fürdeni, hiszen kivették a varratait. Az erőnléte is javult kicsit, és az étvágya is kezd visszatérni, legalábbis a saját elmondása szerint, éjszaka hamburgerekről álmodott. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése