2012. július 29., vasárnap

Régi és új


2012-07-16 Selejtezés

      A délelőttöm azzal telt el, hogy átválogattam a szüleimtől hozott jegyzeteket és könyveket. Nagy részük a szelektív hulladékgyűjtőben végezte, pedig előkerült néhány ötös dolgozatom is. Természetesen én is azokat tettem el annak idején emlékbe. A rosszul sikerült munkákat mindig kidobáltam vagy elégettem a tanév végén.
      Délután elmentünk bevásárolni, ami elég nehezen ment a háromkerekű babakocsival. A hátulját gyakorlatilag végig emelnem kellett. Mikor a gyerekekkel megyünk vásárolni egy közeli boltba, általában a babakocsira aggatjuk mindazt, amit venni szeretnénk, és úgy toljuk haza. Most ez elég nehezen ment. Ezért is örültem, amikor édesanyámtól megtudtam, hogy a nővérem kinézett nekünk egy jó állapotban lévő babakocsit egy bizományi üzletben. Öt óra előtt pár perccel úgy gondoltuk, hogy gyorsan érte rohanunk, és megvesszük. Kata először vezetett a műtétje óta. Nagyon gyorsan javul az állapota. Sajnos, mire a bizományihoz értünk, az üzlet bezárt. Kiderült, hogy csak négyig tartanak nyitva. Legalább felderítettük a terepet. Otthon Kata csirkehúst párolt vacsorára. Nem volt olyan finom, mint egy jó fűszeres csirkesült, de Kata most csak így ehette meg a műtét után kötelező diétája miatt.


2012-07-17 Megújulás

      Ma végre megvettük az új babakocsit, illetve a használt, de újszerű állapotban lévő babakocsit, ami épp megfelelt az igényeinknek, és nem is volt túl drága. Azért mégsem volt ingyen, és arra gondoltam, hogy van, aki még ennyi pénzt sem tud kifizetni egy babakocsiért. Anyósom mesélte, hogy annak idején Romániából hoztak babakocsit, de csak olyat tudtak venni, aminek hiányzott az egyik kereke, és a szomszédjuk ügyesen készített rá egy kereket fából. Az jutott eszembe, hogy biztosan vannak ma is olyan találékony emberek, akik még rendbe tudnák hozni a mi törött babakocsinkat is, és örülnének neki. Leszedtem a kocsiról az összes huzatot, amihez legalább egy tucat csavart kellett kicsavaroznom. A huzatot kimostam, majd visszacsavaroztam mindent a helyére, aztán átvittem a kocsit a letört kerekével együtt a templomi ruhaosztásra azzal, hogy ha kell valakinek, akkor adják oda ingyen, ha nem kell senkinek, akkor meg dobják ki.
      A babakocsi mellé vettünk a bizományiból Gergőnek egy új szandált is, mert a régi szandálja elszakadt. Azért a régit sem akartam kidobni. Játszótérre amúgy sem a legszebb lábbelijében szokott menni az ember, gondoltam, oda megteszi. Azért délután átvittem a sarki cipészhez, aki minimális összegért úgy megragasztotta, hogy bátran mondhatom, jobb lett, mint új korában.
      A cipész után fodrászhoz mentünk a gyerekekkel. Már régi ismerősként fogadtak minket, de most vittem egy új ügyfelet is, hiszen Gábrisnak még soha életében nem volt levágva a haja. Jól tűrte élete első hajvágását, pedig géppel nyírták le a haját, és a zajos ketyeréktől sokszor megijed.
      Vera és Gergő kérés nélkül összeseperte a levágott hajat. Verának az az ötlete támadt, hogy el kellene rakni emlékbe Gábris első hajszálait. Kért egy műanyag zacskót, és el is hozta magával az összesepert hajat. Még ezután sem volt kedvünk hazamenni. Elnyaltunk egy fagyit, aztán elmentünk a játszótérre, ahol Vera találkozott egy barátjával, akivel együtt járnak szolfézsra. A nagy játszásban el is fáradtak a gyerekek, de azért nem siettek otthon az ágyba. Mostanában egyre később alszanak el, de legalább hagynak minket reggel sokáig aludni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése