2012. július 10., kedd

Szuper apu, szuper anyu


2012-06-30 Diplomaosztó

      Elérkezett a nap, amikor Kata másodjára is talárt ölthetett. Kicsit irigykedtem is rá, hiszen én mindkét diplomaosztómról lemaradtam. Az elsőről nászút, a másodikról nyelvvizsga miatt. (A tanulmányi osztályon nyomták a kezembe a diplomát, amikor meglett a nyelvvizsgám.)
      Egy ilyen rangos eseménynek természetesen meg kell adni a módját, ezért a délelőttöt ruhavásárlásra szántuk. Igazából Kata vásárolt magának ruhát, mi csak véleményeztük a jelölteket és olykor éltünk a vétójogunkkal. Én jobbára a játszósarokban tartózkodtam a gyerekekkel. Amikor már szinte minden játékot kipróbáltunk, leültünk rajzolni. Gábris egy szép kék körkörös pacát rajzolt, Vera pedig engem próbált lerajzolni. Kicsit motoszkált bennem a hiúság, ezért megkértem, hogy ne rajzoljon kövérnek. Verának sem kellett több. Lerajzolt dagadó izmokkal és kocka hassal, és mellém firkantott két bikinis lányt, akik szívecskéket dobálnak felém. Hogy Kata se maradjon ki a jóból, őt superman jelmezben rajzolta le, ahogy az égen száll. Gergő is kedvet kapott tőle, és lerajzolt minket a levegőben szállva szuperapuként és szuperanyuként.


      Időközben összebarátkoztunk a kávéautomatával is. A barátság olyan szoros lett köztünk, hogy fel sem merült benne, hogy a gyerekeknek vett forró csokikért és teákért bedobált kétszázasokból illenék visszajárót is adni. Ráadásul a kánikulában meg sem bírtuk inni a forró italokat, és amíg hűltek, a gyerekeknek eszébe jutott, hogy wc is van a világon. Mire visszaértünk, egy középkorú pár kanáltartónak használta az italunkat. Kedvesek voltak, vettek nekünk helyette egy másikat, pedig ezt igazán nem vártam el, mi voltunk a lököttek, hogy otthagytuk, de bizonyos helyekre ételt és italt nem szívesen viszek magammal.
      Miután megvettük a ruhákat, és egy bőrövet nekem, elmentünk megtankolni az autót. Örömmel nyugtáztam, hogy a fél havi fizetésemet nem egész egy nap alatt sikerült elköltenünk, végül is így mulat egy magyar úr. A cipőmnek mindeközben még mindig lyukas volt a talpa, de ilyen apróságra nem adunk. Megegyeztünk abban, hogy mi már jól nézünk ki, de az ünnepi alkalomra az autónak is illene megszépülnie, ezért lecsapattuk egy kis forró vízzel a benzinkúton. Nem lett olyan szép, mint egy drága autómosóban, de megtette.
      Megebédeltünk, és kapkodva elindultunk a diplomaosztóra. Nem tudom, hogy miért mondják, hogy nem jó kutyafuttában elkészülni. Mi remekül elboldogultunk így is. Csak a fényképezőt és a babakocsit hagytuk otthon, és Gábris összekente Vera elegáns ruháját banánnal. Valószínűleg csak a tisztítóban tudják majd belőle kiszedni.
      Az egyetem közelében már nem volt szabad parkolóhely, de egy közeli bezárt kollégiumnál igen. Innen cipeltem át Gábrist babakocsi nélkül, sötét ruhában. Patakokban folyt rólam a víz, és olyan szag áradt belőlem, mint az ázott rongyból, de Kata szerencsére elég jól tartotta magát. Az egyetemen egy fotós barátunk lefényképezett bennünket talárban és a nélkül, családdal, család nélkül, fejen állva, meg mindenféle felállásban. Még szerencse, hogy nem hoztuk a fényképezőt, így legalább jó képeink lesznek.
      Katának sikerült hat helyet lefoglaltatnia az egyetem díszudvarán, de a meghívottak sorra kimentették magukat valamilyen ürüggyel. Végül csak édesanyám és a nővérem jött el, bár anyának is épp bekékült a lába valamitől. Maradt tehát négy szabad hely. Gondoltam odaülünk a gyerekekkel, de a rendezők értésünkre adták, hogy a gyerekek nem fogják kibírni a két órás rendezvényt. Tettem egy halvány próbálkozást, hogy bebizonyítsam az ellenkezőjét, de nem hagyták. Azt már el sem mondtam, hogy a Svetitsben egy misével egybekötött óvodai rendezvény két óra, tehát a gyerkőceim ilyen szempontból eléggé ki vannak képezve. Azt mondták, van valahol egy játszóház berendezve az egyetemen a gyerekeknek. alig háromszor kellett Gábrissal a nyakamban végigjárnom az épületet, mire rájöttem, hogy a játszóház az a földszinten található kulcsra zárt ajtó mögött van, amire nincs kiírva semmi. Mint kiderült, még nem érkeztek meg a hölgyek, akik majd nyitni fogják. Megvártuk őket. Nagyon kellemes játszóház volt. Profi óvónők játszottak benne a gyerekekkel, csak a diplomaosztóból nem láttunk semmit, tehát ennyi erővel otthon is maradhattunk volna. Egy-egy percre azért kivittem a gyerekeket, hogy ilyesmit is lássanak, de Katát nem tudtuk felfedezni a tömegben.
      Az ünnepség végén átverekedtem magam Gábrissal és a pelenkázó táskával a kezemben a tömegen, hogy gratuláljak Katának. Ekkor közölte Gergő, hogy a játszóházban felejtette az otthonról hozott legyezőjét. Visszamentem érte dirrel-durral, de még nem voltam mérges. Mérges akkor lettem, amikor este otthon közölte Gergő, hogy ugyanezt a legyezőt a cukrászdában felejtette. A város egyik legjobb cukrászdájában volt ugyanis foglalt asztalunk estére. Mindenkit szerettünk volna meghívni egy fagylaltkehelyre. Ide végül édesanyám és a nővérem sem jött velünk. Mi annál jobban éreztük magunkat, hiszen annyi fagyit ehettünk, amennyi belénk fért. Én életemben most először laktam jól fagyival. A gyerekek nem is bírták megenni a saját adagjukat. (Megettük Katával a maradékukat.) Ráadásul a cukrászdában az egyik legcsinosabb kolléganőm fogadott minket. Mint kiderült, a matematikatanári állása mellett itt szerez egy kis kereset kiegészítést. Nagyon jól teszi. Aki tud, álljon is több lábon! Kata is tartott este még egy próbát a kórista barátainak.

2012-07-01 Ütések, halak

      Vasárnap több olyan dolog is történt, ami olyan volt nekünk, mintha képen vágtak volna minket. Gergő magát vágta képen egy bottal a templomkertben, de úgy, hogy a szeme mellett 4-5 cm-es horzsolás keletkezett, Gábris pedig arcra esett két banánnal a kezében, ami szintén csúnya sérülést okozott. Ő szegény abban a hitben volt, hogy ha mindkét kezében fog valamit, akkor kapaszkodik. Mi is kapaszkodunk valamibe, amikor csak tehetjük, de néha nálunk is illúziónak bizonyul. A mise után, amikor barátainkkal beszélgettünk, többen olyan dolgokat meséltek el, ami fájdalmat okozott nekünk, és szívesen cseréltünk volna Gergővel és Gábrissal, akik csak könnyen gyógyuló fizikai sebeket szereztek.
      Mégsem hagytuk el magunkat, hanem próbáltuk minél hasznosabban tölteni az időnket. Vera délután lemosta a konyhaszekrényt, mi pedig próbáltunk ruhákat mosni és pakolni az útra, mert úgy terveztük, hogy másnap délelőtt utazunk egy hétre Egerbe.
      Arra is maradt végül időnk, hogy Zsuzsa nővéremmel és Panni lányával karöltve kifogjunk egy-egy kis halat a Békás-tóból. Beetették őket a gyerekek kenyérrel, aztán kis hálóval kikapták őket a vízből. Mindegyiket visszaengedték persze, de így is nagyon örültek nekik. Kiélhették a zsákmányoló ösztönüket.
      Este Kata még tartott egy kóruspróbát, de ezt titokban kellett tartanunk, mert apósom 70. születésnapjára készített a kórus egy - nem is olyan kis – meglepetést. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése